1v kvar

I dag är det bara 1v kvar till jul, och jag behöver bli klar med julklapparna och julmats inköpen med då K fortfarande är sjuk sätter det käppar i hjulet.
K verkade må bättre och var piggare i helgen men efter att vi varit iväg igår eftermiddag märktes det att han inte är 100%, han hade ingen energi, såg blek ut och hostade och snörvlade, och är likadan i dag, så som sagt han blir hemma.
Så det innebär att även jag blir hemma, ska passa på att städa och hoppas komma i väg och handla när D kommit hem... 
 
I helgen lagade jag en av mina favoritgryttor, Norrländsk ren gryta,
 
Norrländsk rengryta
 
Recept
 
3 paket renskav
2 schalottenlök
2 vitlöksklyftor
200g kantareller
4 enbär
1dl konc kalvfond
1dl rödvin
4dl mellangrädde
1 knippe salladslök
 
Skala och finhacka löken och vitlök.
Stek renskaven i 2-3min, krydda med 1krm peppar.
Tillsätt löken, vitlök, kantareller och enbär.
Stek i ytterligare 2-3min.
Häll i fond och rödvin, kok ihop i 1min.
Tillsätt grädden och låt småkoka i 15min.
Strimla salladslöken, tillsätt i grytan.
Servera med potatis.
(vi har oftas potatismos, efter önskemål från barnen) 
  
Publicerat: 2012-12-17 @ 08:41:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!