3 dagar jul

 
4:e advent och dan före dopparedagen, och i dag börjar vår familj 3 dagars julfirande.
Alla familjer har sina traditioner och i vår börjar vi julfirandet i eftermiddag med uppesittarkväll tillsammans med några av våra närmaste vänner, Emma & Johan med barnen Viktor,
Sigge och Lo.
Så nu ska jag göra klart de sista förbredelserna, stor städa och slå in de sista klapparna, sedan vid kl17 kommer gästerna och då ska vi äta julbord, byta julklappar och i år blir det att se filmen Modig.
Julafton firar vi inte riktigt som andra familjer utan den firar vi bara vi 4 i skid/pulkabacken, om vädret tillåter, så i morgon packar vi ryggsäcken med matsäck tar på varma kläder och åker till pulkabacken och åker pulka och skidor och grillar korv.
Sen åker vi hem, ser på Kalle Anka, äter julbord och ger barnen deras julklappar.
Julafton vill jag fira med mina barn och ge dem 100% uppmärksamhet, och det har jag svårt att göra med hela släkten här och det ska lagas massa mat och man vill hinna prata med alla och då hamnar barnen lätt vid sidan av, speciellt vi som tyvärr bara har ett barn till i släkten, kusinen N som "bara" är 1år.
Men på juldagen kommer släkten, så då blir det ännu mer mat, dock ej julbord utan i år blir det kalops och barnen får ännu mer julklappar.
Nu är det bäst jag sätter igång om jag ska hinna...
 
Publicerat: 2012-12-23 @ 09:33:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!