Dansat ut julen

I går dansade vi ut julen, eller nej de gjorde vi inte men jag plockade utan julsakerna.
Det hela började med att redan dagen efter vi tagit in granen började den att barra, och då gjorde vi som alla påstår att man ska, tog inte in den i värmen med än gång utan lätt den sakta vänja sig vid värmen, sågade nytt snitt, gav den mycket vatten med socker i (tror själv inte alls på det där med socker), och drack gjorde den så vi fyllde på vatten varje dag, men inte lät den bli att barra.
På julafton var det så illa att den barrade av vinddraget när man gick förbi, men fin vad den.
Så igår åkte den ut, tänkte först bara ta granen men sen när man står där och har tagit fram alla lådor, tänkte jag att det är lika bra att ta de andra dekorationerna också så kan jag ställa undan lådan, då den står längst in i förådet.
Sen åkte även ljusstakarna och gardinerna i rena farten.
Varje år blir jag lika förvånad vad över vad tomt och mycket mer lufftigt det känns när julsakerna försvinner.
Under tiden jag sprang runt med julsakerna, höll D på med badrummet så även där gick det framåt, hoppas att det ska hinna bli klart inom den närmaste veckan.
Det som gör det hela lite jobbigare när man göra om eller renoverar hemma är kaoset som blir under tiden.
För det är ju inte bara badrummet som påverkas utan denna gång även köket där alla badrumssaker får står, även där vi tvättar händerna och borstar tänderna då vi för tillfället inte har något handfat i badrummet.
Det hela blir även lite mysigare då jag tog bort julgardinerna och de nya jag beställt till två av de tre fönsterna inte kommer förren till mitten av nästa vecka, så nu ekar det ganska fint också... Jo då...
 
Lite bilder på vårat nu juldekorationsfria hem.
 
 
 
Publicerat: 2012-12-28 @ 08:38:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!