Familjen & Kaos

Aldrig tidigare har jag känt att den rubriken passar bättre in i mitt liv än just nu.
De positiva är att jag hinner vara mycket med mina barn, då de går mycket kortare dgr på skola och dagis nu när jag är hemma. Det innebär att jag har alla lämningar och hämtningar, men även är ansvarig för all eftermiddags sysselsättning. Detta är ju tyvärr inte helt lätt då jag känner mig ganska ofokuserad just nu och både K & T är ju vana med ett högt tempo från morgon till kväll, så nu när allt är mycket lugnare än vad de är vana vid har de ganska mycket energi på eftermiddagarna.
Detta känns dock ganska hanterbart med utöver detta är annars allt helt kaos!
Precis som barnen är jag van vid ett högt tempo och att ha mycket att göra, dock brukar detta vara saker som jag själv valt att göra och har koll på, nu har jag inte koll alls..
Som sagt jag har inget jobb, bilen är "krockad" och måste in på lagning, vi har inget badrum utan måste åka till mina föräldrar för att durcha, jag måste i tid och otid öppna och låsa efter div olika hantverkare. Detta påverkar givetvis även min träning då som sagt all durchning måste matchas med resten av familjen. De ska skickas in 1000olika papper till A-kassan, fråga mig dock inte vilka. Det har ju dessutom varit snö kaos de senaste dgr, vilket i vanliga fall inte skulle stört mig det minsta, om det inte var så att jag var tvungen att ta mig ner till stan (rymdreseplanering, för er som läst tidigare inlägg) 3gr denna vecka!!, vilket innebär att försöka ta sig fram och dessutom hitta parkering i snömassorna..
Som sagt allt känns som KAOS!!
Publicerat: 2012-12-06 @ 15:28:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!