Fredag

När jag satt och funderarde på hur jag skulle summera dagen, tänkte jag först att i dag har varit lugnare än resten av veckan, men efter att sedan ha gått igenom dagen kunde jag konstatera att så var inte alls fallet.
Kl:01.30 i natt väckte K mig av att han råkat spilla vatten i sängen när han skulle dricka, så det var bara att gå upp och bädda soffan åt honom, efter det hade jag jätte svårt att somna om.
KL:05.00 ringde sedan D:s väckarklocka och efter det kunde jag inte somna om, 30min senare kom T insmygande, så då var det bara att inse att den natten var slut.
K skulle till skolan och T till dagis för att gå på idrott, så det var bara att gör de vanliga morgon rutinerna med frukost, påkläddning och packning av väskor mm. Efter att jag lämnat av dem var det bara att åka raka vägen hem för att ännu en gång öppna åt hantverkarna, men nu är de iallafall färdiga med själva duschen, så nu kan vi duscha hemma!! Dock är det en bra bit kvar innan hela badrummet är klart. Under tiden passade jag på att kolla platsbanken och kl11 var det dags att hämta T igen. Hem för att göra lunch och släppa in nästa hantverkare. Både D &b K slutar vid lunch på fredagar, så när de kom hem åkte vi för att köpa lite saker till badrummet. När vi sedan kom hem kände jag bara för att dra något gammalt över mig men efter en stund tog jag mig i kragen och satte igång med middagen och för att lyxa till det hela blev det både vin och efterrätt. Nu ska vi dra på oss ytterkläderna och gå och lämna K på klassens filmkväll.

 
Trevlig helg på er!
 
 
 
Publicerat: 2012-12-07 @ 17:18:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!