Hemlig gäst

Vi har sedan i fredags haft en hemlig gäst hemma hos oss.
Nämligen kattungen Fiona (kan vara så att hon får namnet Saffran, inget är bokat ännu)
Hon var en julklapp till min mor.
Hon har haft katt de senaste 15 åren men tog bort den sista av 3st tjejer i höstas och har sedan dess fått "nöja" sig med att låna lite av min brors katt (han bor i parhus med mamma och pappa).
Så där av det hemliga mötet jag var på lördagen den 15/12 för att välja ut vilken av 3st små katttjejer vi ville ha.
Sedan november när jag bestämde mig för att en katt är det som jag ska köpa till mamma,har jag letat på div olika sajter dagligen. Det jag var ute efter var en röd hona, lev klar innan jul, och lätt var det inte,jag ringde säkert på ett 10tal annonser men alla var sålda, till slut hittade jag som sagt Fiona bara 25min från oss och bokade henne med än gång, vilket var tur, 12tim efter att annonsen kommit ut var alla sålda. 
Så i fredags var det dags att hämta henne och fram till för ett par tim sedan har hon bott hos oss.
Hon är jätte söt och älskar att bli klappad, och jag tror att min mor blev väldigt glad.
Det har varit jätte kul att ha henne här men jag är ingen katt människa, men skulle väldigt gärna ha en hund, men det passar inte riktigt in i livet nu, men sen då ska jag ha en fransk bulldog :D
 
Några bilder på Fiona (eller Saffran) och hennes syskon när jag var och tittade på henne lör 15/12.
                
                
 
 
Publicerat: 2012-12-25 @ 17:02:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!