Köttbullar i ugnen, Ernsts recept

 
Som jag skrivit tidigare tycker jag det är väldigt smidigt med mat som tillagas i ugnen.
Och I år hittade jag ett recept av Ernst på köttbullar som tillagas i just ugnen, så detta fick det bli.
De blev jätte goda men inte så runda, vilket de inte blir i stekpannan heller, iallafall inte för mig :) 
 
Recept
 
1 kg blandfärs
1.5 dl ströbröd
Salt, efter smak
Vitpeppar, efter smak
Kryddpeppar, efter smak
1 msk honung
3 dl mjölk
1 st liten gul lök, hackad
2 st ägg
smör och olja till stekning
 
Blanda ihop ingredienserna till en köttbullsfärs
Rulla färsen till köttbullar. Lägg på en smord plåt.
Stek i ugnen på cirka 225-250 grader, tills köttbullarna har fått fin färg
Publicerat: 2012-12-22 @ 15:49:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!