Mini Cake Balls

 Mini Cake balls, saffrans tryffel & chokladrussin.            Cake balls med ballerina kladdkaka.
 
Jag har tidigare gjort Cake balls på Ballerina kladdkaka, men till vår uppesittarkväll testade jag även
att göra dem med Ballerina Cheescake.
För att variera dem yttligare gjorde jag dem lite mindre och utan formar.
 
Recept
 
1 paket balleria Cheescake
100g philadelfiaost
200g mjölk choklad (jag valde som ni ser vitchoklad)
 
Mixa kakorna till fina smulor
Lägg i osten och fortsätt mixa till en smidig smet.
Rulla till små bollar och ställ i kylskåp så de stelnar.
Smält chokladen.
Doppa bollarna i chokladen och dekorera med strössel.
Låt stelna i kylen.
Förvaras sedan i kylen.
 
För att inte bara kasta den smälta chokladen som blir över brukar jag blanda i russin.
Sedan brer jag ut blaningen på ett bakplåtspapper
När det stelnat ordentligt bryter jag den i mindre bitar 
Publicerat: 2012-12-27 @ 19:43:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!