Rastlös

Nu är vi inne på första vardagen i december och det innebär att det är min första dag som arbetslös och jag är redan rastlös... Jag trivs bäst när jag har 100saker på gång så bara titeln arbetslös ger mig panik, men jag hoppas för allt i denna värld att det inte håller i sig någon längre period, utan löser sig så fort som möjligt. Att jag är rastlös är dessutom helt ologiskt då det har varit fullt kör sedan jag gick hem från jobbet i fredags. Efter jobbet hade jag ett möte inplanerat som tog nästan 2h, och innan det sedan var dags att göra sig i ordning för att åka på julbord med D:s jobb passade jag även på att ta en runda på 5km i skogen. På lördagen hade jag lovat barnen att när de kom hem från att ha sovit över hos E&J, skulle vi pynta och julpyssla. Men innan jag hämtade dem var jag tvungen att hinna göra färdigt julkalendern, hämta ut ett paket med juldekorationer jag beställt och köpa julstjärnor. Sedan var det bara att hämta ungarna, åka hem och städa, pynta och pyssla innan min sida av familjen kom och fikade vid 17tiden. När de sedan åkte hem stannade kustinen N kvar för att sova hos oss med mamma och pappa var på glöggparty. På söndag morgonen blev det minsann ingen sovmorgon då N 1år tyckte att det var dags att gå upp kl:06.15. Resten av dagen bestod sedan av mer pysslande, pyntande fast denna gång utomhus, bakning och på kvällen blev det 1 tim styrekträning, faktiskt med D som sällskap. Tanken var att jag skulle tränat crossnatur, men då termometern visade -11 hade jag ingen alls lust att träna ute... I dag blir inte lugnare den, har varit och lämnat barnen på dagis och skola. Och ska nu skriva in mig som arbetssökande på nätet, samtidigt som det springer runt folk i huset, de är nu här för andra gången för att laga diskmaskinen, var tydligen någon del som var tvungen att beställas som skulle bytas, och sedan kommer de för att börja renovera vårt badrum. Utöver detta ska jag även till apoteket för min systers räkning då både hon och dottern ligger hemma förkylda, sen ska barn hämtas och i eftermiddag måste jag ner till arbetsförmedligen, räcker tydligen inte med att skriv in sig på nätet.

Är inte en dag för tidigt som det börjas med badrummet även om det inte är den roligaste perioden, med -14 ute, att behöva åka till mina föräldrar och duscha, men men...

Lite hemska bilder på hur badrummet ser ut nu...
 
 
Publicerat: 2012-12-03 @ 10:42:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!