RunKeeper

Efter att ha suttit/legat i soffan ett par tim tog jag mig i kragen och tog mig upp, då jag insåg att om jag ligger kvar kommer jag inte att kunna sova i natt.
Bestämde mig även för att det var dags att ta tag i träningen och ge mig ut på en löprunda .
Har verkligen tränat jätte dåligt hela december, och jag vet ju så väl att jag mår så mycket bättre, blir piggare och på så mycket bättre humör när jag tränar.
När jag tränar löpning använder jag mig av gratis appen RunKeeper.
Tycker det är en jätte bra app som hjälper mig mycket i träningen, främst då den hållar koll på tiden och längd men det viktigaste för mig är snitthastighet, då jag har lite svårt att pressa mig själv.
Jag sätter oftast ett mål innan träningen, i dag var det så enkel som att springa minst 6km, oberoende på tid då det var massa is ute och jag inte sprungit på länge, men oftast är det att klara en viss sträcka på en viss tid och då är det perfekt att bli påmind var femte minut med tid, längd och snitthastighet.
Appen har även en bra historik där man kan se alla sina tränade pass, sina toppresultat, kartor över vart man sprungit mm.
Kan verkligen rekommendera den, laddas mer gratis på App Store.
 
Dagens resultat, inte mitt bästa resultat, men jag tog mig ut, 6,52km
  
Publicerat: 2012-12-29 @ 21:25:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!