Saffran scones

 
Jag tycker om att göra scones till frukost, då de går väldigt lätt och smidigt att göra men främst för att de är så goda, så här års tillsätter jag även saffran för den lite juligare känslan :D
 
Recept
 
3 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 påse saffran
1/2 dl flytande margarin
2 dl mjök eller filmjölk
 
Blanda vetemjöl, grahamsmjöl, bakpulver, salt och saffran.
Tillsätt mjölk/filmjölk och flytande margarin arbeta snabbt samman till en deg.
Dela degen i 2-3 delar (jag gör 3st) forma till en boll och tryck sedan ut den på en plåt med bakplåtspapper.
Skåra varje kaka korsvis med en kniv, nagga sedan med gaffel.
 
Grädda i 250grader i 10min.
Publicerat: 2012-12-22 @ 10:49:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!