Tredje advent

 
Även om jag har svårt att hitta julkänslan i år är det väldigt svårt att neka att julen närmar sig.
Igår satte vi upp julgranen, i dag tände vi det tredje ljuset, vi har varit på tomte jakt, jul med Ernst är i kväll och jag har precis gjort i ordning julskinkan.
I övrigt har dagen gått i barnens tecken.
Morgonen började lugnt med frukost framför julkalendern, sedan satt vi kvar i soffan och pysslade i pysselböckerna som var dagens paket i julkalendern, efter det gick vi ut och byggde en snögubbe. Efter att varit ute i 1,5h kände jag inte alls för att gå ut och springa som tänkt, utan tog ett 45min pass på löpbandet istället medan ungarna lekte i lekrummet.
På eftermiddagen åkte vi sedan till ett par vänner för att fika som har barn i precis samma ålder och kön som våra, och de leker verkligen bra ihop.
Tillsammans med dem åkte vi sedan till skogen för att gå på tomtejakt med tipspromenad, vilket var väldigt uppskattat av barnen.
Nu ska jag krypa upp i soffan,äta skinkmacka och se på tv.
Jag är egentligen ingen tv människa, utan tittar väldigt lite på tv, men just i dag är det två st program som jag verkligen vill se.
Kl19.00 property ladder, mardrömsprojektet
Kl20.00 Jul med Ernst
Tycker man kan få riktigt bra inspiration av Ernst program även om allt inte faller i min smak.
Trevlig kväll på er!
Publicerat: 2012-12-16 @ 19:01:51


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!