Ett tillfälle då fredagar är helt odugligt

Igår tog jag mig äntligen ut i spåret. Fredagar är en dag som för min del passar sig väldigt bra för att hinna springa i skogen innan det blir mörk då D slutar redan kl12 och har på så viss redan hämtat barnen när jag kommer hem,så jag kan ge mig av direkt. Dock är det en sak jag aldrig lär mig, jag försöker med komma hem så tidigt som möjligt på fredagar, och ett sätt att göra detta är att strunta i lunchen och jobba in den istället. Vilket innebär att när jag kommer ut i spåret finns det inte så mycket energi kvar, då det brukar var en 6-7tim sedan jag åt senast och då var det 2mackor till frukost. Svårt att förvänta sig något bra resultat då, varken på tid eller längd. Men jag kom mina 5km på 30min blankt så ska väl ändå inte klaga.
Fredag är nog min favorit dag i veckan, men det finns ett tillfälle då fredagen är helt oduglig, speciellt på eftermiddagen, o det är om man behöver få tag på någon typ av kundtjänst.
Igår efter vi lagat maten och plockat utan skulle jag sätta i gång diskmaskinen, ingenting händer utan startknappen bara blinkar... okej, vad innebär detta?? Det visar sig att vi faktiskt har kvar instruktionsboken, så fram med den och upp med sidan När något inte fungerar. Om start knappen blinkar en gång innebär det osv, okej, hur många gånger blinkade vår? Så försöker startar diskmaskin igen och räknar, 1, 2, 3, så 3st blinkningar. Fel: Översvämningsskyddet har utlöst. Okej, hur kommer det sig? Åtgärd: Kontakta servicetekniker, VA?? På alla andra antal blinkningar finns det en åtgärd man själv kan göra men inte på antalet 3 då måste en servicetekniker komma.... O det är många tekniker som rycker ut på en fredag eftermiddag? Så nu får vi handdiska hela helgen och hoppas att vi kan lösa det på måndag.
Men jag tog ett djup andetag och tog tag i disken med än gång. Efter det kröp jag upp i soffan med resten av familjen och såg de försöka 8st avsnitten av Mysteriet på Greveholm, julkalendern från 1996. Är även där året julkalender utspelar sig.

 
Trevlig helg på er!
 
K bakar Brownies till fredagsmys från en av recepttavlorna,
 
Publicerat: 2012-11-24 @ 10:30:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!