Julkänslan närmar sig

 
I går när jag åkte från jobbet hade vi nästan 5-6cm snö på marken och det fortsatte falla. Jag älskar snön och tycker att det finns få saker som tar fram julkänslorna så mycket som snön, så tanken var att hämta barnen för att sedan passa på att vara ute i trädgården i snön en stund innan jag skulle på styrelsemöte med crossen.Dock visade det sig att kylan/snön inte nått så "lång söder ut" utan när jag bara hade någon km kvar till dagis var regn i stället... o när jag kan till skolan hade K varit ute hela eftermiddagen så han vara både blött och kall och ville inte alls vara ute... Så jag fick åka hem och göra lite sysslor, dammsuga, vika tvätt och laga mat i stället innan styrelsemötet, inte lika kul men nödvändigt...
De närmaste dagarna kommer nu att gå i julens tecken.
I morgon fredag ska jag o D på julbord med hans jobb och barnen ska sova hos E&J. På lördag har jag lovat barnen att vi ska julpynta och pyssla, det är den dagen på året ungarna tycker att är jätte kul att städa och hjälper gärna till då man sedan få sätta upp alla jul saker. På söndag 1:a advent kommer J&R med barn på adventsfika, så nu ska väl julkänslan infinna sig :)
 
 
Publicerat: 2012-11-29 @ 08:08:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!