Morgon stund har...

Klockan är 7 på söndag morgon och jag har redan tömt diskmaskin, satt igång en ny, städat av köket, fyllt upp diskhon med vatten för att diska av kastrullerna, plockat ihop all tvätt och satt igång en tvättmaskin... morgon stund har guld i mun.... nej nu ljuger jag, jag har gjort allt det där men inte för att morgon stund har guld i mun utan för att T vägra låta mig sova.. Vid 3 tiden vaknade jag och var så tok kissnödig, så jag låg där i sängen och övervägde med mig själv, hur gör jag nu för att få sova resten av natten... Man skulle kunna tro att det bara är att gå upp och kissa, men inte i vår familj för T:s rum ligger rakt över badrummet och hur jag än gör och smyger vaknar hon ALLTID och kommer där efter in i vår säng. I natt hade jag inget val jag var för kissnödig, så jag smög det tystaste som gick, men det tog inte många minuter efter jag lagt mig så kom hon, ungen har super hörsel. Problemet är sedan att hon är ju inte still när hon sover utan ligger o sparkar som en propeller i sömnen. Fick dock sova några timmar till men vid 5tiden började hon fråga om det inte var dags att gå upp snart.. När klockan sedan var straxt efter 6 när hon frågat 8 gr om det inte var morgon och övergått till att börja sjunga för sig själv fick jag erkänna mig besegrad o gå upp. Men som sagt man hinner ju med mycket..

I går blev en ganska lugn dag, K bestämde i sista stund att han skulle köra KM i Krokek, vilket inte gick något vidare då det visade sig efter halva loppet att lamellerna var helt slut, så cykeln drev inte framåt och K fick bryta, men han var nöjd ändå.
T & jag åkte valde att åka till stallet i stället.
Vid 1 tiden gav vi oss sedan ut till Kråkan för att förbereda för prisutdelningen av årets KM.
Kl15, var det sedan dags, K kom 3a i 65 klassen, och då han när tävlingen var inte kört 65:an mer än någon månad var han jätte nöjd.
Dock måste vi snart köpa en till hylla då prishyllan håller på att bli överfull.
Efter det åkte K och jag och gjorde lite ärenden, för ett sedan krya upp med resten av familjen i soffan.
Nej, är väl bästa att gå och diska lite kastruller..
God morgon!
 
Publicerat: 2012-11-11 @ 07:27:00


1 kommentarer
Postat av: Ola

Trevlig sida Therese, hälsa familjen, /Ola

Svar: Tackar så mycket :)
Tess

2012-11-11 - 07:33:24 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!