Trotsade mörker, regn och rusk..

Trots att vädret gjorde allt för att man skulle hålla sig inomhus igår tog jag mig i kragen efter en tung dag med dåligt humör och gav mig ut på en löprunda, blev dock mitt i bostadsområdet på asfalt (vilket egentligen inte är min grej) men mörkret gav mig inget val. Blev 6km även om det var för jävla tungt i början mörker, regn och det värsta av allt blåst...

Mina bästa tips för att ta sig ut även när det är skit väder:

- Man har hört det många gånger bestäm dig innan. För min del fungerar det inte alls att planera lång i förväg, utan jag brukar bestämma mig på morgonen eller runt lunch, för då vet jag vad som händer resten av dagen, om jag hinner och träningshumör. Men när jag väl bestämt mig håller jag fast vid det även om det kommer lite regn... Så bestäm dig innan!
- Lättast är att träna direkt när man kommer hem från jobbet och är uppe i tempo, men om det inte går, som för mig igår då D jobbar längre på torsdagar, varva inte ner. Tänd upp hemma, låt det inte vara halvmörk, håll dig sysselsatt, töm diskmaskin, dammsug, sätt igång en diskmaskin, plocka undan mm
-Ta på träningskläderna, har man väl fått på dem, letat fram allt och snörat på skorna, så vänder man inte i dörren för lite regn..

När jag sedan kom hem var D precis klar med maten, så lite mat och en dusch senare, värmde vi på lite glögg, tände några ljus och jag och ungarna kröp upp i soffan och såg på fixa rummet, ett inredningsprogram för barn, inte bara jag i familjen som gillar inredning :)

I dag kommer Emma och Johan med familj, och de "stora" killarna K & V ska på Disco.
Så blir en kväll med trevliga vänner och förhoppningsvis god mat och lite vin :)
Så i dag blir en riktigt bra dag :)
Publicerat: 2012-11-09 @ 08:48:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!