Olyckan och matlagning

Gårdagens förmiddag fylldes i stället för jobb, med samtal till försäkringsbolaget, polisen, bilverkstaden mm efter min närkontakt med vildsvinet. Händelsen omnämndes i dag både i tidning och på tv4 nyheterna. Jag som var där, måste dock säga att det kändes inte som en så stor grej som det hela har blivit. Känns jätte onödigt att det hände och stackars djur, men i det stora hela gick det ju bra! Ska nog inte tänka på konsekvenserna om den hamnat framför bilen...
Efter jobbet åkte jag och hämtade K från skolan för att göra det som måste göras varje vecka (vi gör iallafall), som är så tråkigt.. Stor handla, just själva handlandet är inte så tråkigt men att veta vad man ska köpa, för då är vi tillbaka till det jag skrev förra veckan... Vad ska vi äta i veckan..
För min del uppskattar jag mat som kan tillagas i ugnen, för det innebär att man hinner göra lite av de andra hemma sysslorna samtidigt som man lagar maten, istället för att stå vid spisen.

En favorit både hos barn och mannen är kassler i ugnen med potatismos.

 
Ingredienser
 
Kassler
Ananas
Matlagningsgrädde
Riven ost
 
Har inga fasta mängder av varje utan kör på känsla
 
Fyll en ungsform med skivad kassler.
Lägg över skivade ananasringar
Häll över matlagningsgrädde
Strö över riven ost.
 
Stoppa in plåten i ugnen i ca: 200grader tills osten har smällt och fått lite färg,
brukar ta lika lång tid som för potatisen till potatismoset att koka upp och bli klar.

 Snabb, lätt och god vardagsmiddag!

 

 

 
 
Publicerat: 2012-11-27 @ 07:05:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!