10 poängs helg enligt K

Lördag morgonen började med att väckarklockan ringde kl05.30, då K skulle iväg och tävla, jag och T var dock kvar hemma för att förbereda för kalaset. Pratar med D några gånger och får höra att allt går bra, vid 11 tiden ringer K själv och är super lycklig då han har kvalat in till A-final, vilket är första gången på 65:an. När de sedan kommit hem stupar K i säng för att hinna sova några timmar innan kalaset, då vi även är bjudna på middag efteråt. Vid 17tiden bar det av till idrottshallen för börja dekorera och vid 18tiden ramlade det in 21st häxor, spöken, varulvar, vampyrer mm Som omväxling hade jag kommit ihåg att packa ner systemkameran, men tog jag några bilder? Inte då, var 110saker som skulle göras hela tiden, så det fanns inte tid helt enkelt... skäms på mig! När alla barn sedan gått hem och Emma tagit med sig våra var det bara att sätta igång och städa... Fy fan vad skitigt det kan bli om man blandar lite barn med popcorn och chips. Det var riktigt skönt att komma hem till Emma och Johan efteråt där barnen satt mätt och glada framför en film i soffan och maten och ett glas vin stod på bordet och väntade, TACK EMMA OCH JOHAN!
Vaknade på söndag morgon av att jag hör någon av ungarna tassa förbi dörren, vänder mig om och ser K gå bort till sitt rum, bestämmer mig för att gå upp och se vad han gör. Kommer till hans rum och där sitter han på golvet med världens största leende och alla sina nya leksaker från kalaset runt sig. Han tittar på mig och säger - Jag skulle bara hämta saxen så jag kan klippa upp förpackningarna. Och där satt ungen i princip hela söndagen och kollade igenom allt och byggde ihop alla Lego saker. Själv blev det en lugn dag med städning, struntade även i träningen då jag inte mår 100, undrar om jag håller på att bli sjuk... Urch...
Publicerat: 2012-10-30 @ 10:09:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!