skolcafé och inneträning

I går var det dags för höstterminens skolcafé, vilket innebär att alla barn på skolan får under skoltid baka något, tex muffins, bullar, kakor mm som de sedan själva säljer i sitt "café" (matsalen) sedan får eleverna välja vad pengarna ska gå till, förra året blev det ett tennisnät. Detta är en mycket helig dag för min son, det finns inte i hans världsbild att mamma inte skulle ha tid, så det är bara åka tidigt från jobbet, hämta upp lillasyster och sedan snällt åka och ställa sig i kön som tog 20min, efter att ha lyckas hitta en parkering. Hysterin av barnen kring detta är värre än värsta mellandagsrean. Men K var nöjd och det är det viktigaste. Sen bar det av hemåt för att snabbt kasta ihop lite mat innan innebandyn, blev falukorvsgryta, ett säkert kort som går hem både hos både barn och man :)
Efter det vara det dags för innebandyn, blev dock bara jag och barnen då D inte mår helt hundra, hoppas han inte blir sjuk nu,lagom till lördag när K både ska tävla och ha kalas, mycket kan jag men inte vara på två ställen, i Vingåker på tävling samtidigt som jag dekorerar lokalen i Norrköping, de blir svårt... I dag blir det lite halloween pyssel och förberedelser inför discot på lördag.
Publicerat: 2012-10-24 @ 10:53:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!