En trött fredag

Gårdagen började redan 04.45 när väckarklockan berättade att det var dags att gå upp om jag skulle hinna med allt innan det var dags att åka till mitt tidiga möte på jobbet. Hela veckan har varit full med möten och känslan av att jag bara varit hemma för att sova för att sedan åka i väg igen har infunnit sig. Så hela dagen igår såg jag ifram imot att bara få åka hem och göra ingenting. Vilket nästan hände, när jag var ett par 100meter hemifrån ringde mobilen och det var K. Vi hade bestämt att när vi lämnade in löpbandet för lagning skulle vi svänga förbi leksaksaffären, då han ville titta på hur mycket en radiostyrd legobil skulle kosta och dessa butiker ligger nästan brevid varandra. Men nu blev det så att D med båda barnen åkte och lämnade in löpbandet innan jag kom hem, men då ville K inte alls till leksaksaffären för dit skulle han med mamma inte med pappa och lillasyster. Så han ville bara ringa och kolla när vi skulle boka in det istället och för att slippa ha det hängande över mig hela helgen var det bara att plocka upp K och vända på uppfarten. Väl i butiken kunde vi konstatera att den radiostyrada legobilen kostar 1850kr... Vilket inte verkade bekymra K allt för mycket utan han skulle åka hem och räkna på hur mycket pengar han har och hur mycket mer han måste spara. Med oss hem kom iallafall ett spel, en barnvariant av twister. Vilket blev en stor hit hos både K och T som passade på att spela medan jag och D lagade mat. Något mer fredagsmys än en riktigt god middag blev det dock inte för min del, då jag efter mat och dusch bara la mig på sängen och kollade mobilen en kort stund.. Under denna korta stund hann jag somna trots fullt dagsljus, ungarna springade runt omkring och tvn på. Men jag sov och det för resten av natten.
 
 
 
 
Publicerat: 2013-04-06 @ 07:46:42


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!