Milen och köttfärsspett

I dag var det dags för upptaktsmöte inför årets enduro/crosskola. Oftast när jag går från styrelsemötena känner jag mig överkörd av tåget och vet inte riktigt vad som har hänt. Då vi har flera starka personer i styrelsen som har suttit där alldeles för länge och lever efter principen, så gjorde vi när jag höll i den eller så har vi alltid gjort. Vilket gör att det är väldigt svårt att få till någon förändring och vad man än föreslår så har man redan testat det och det är fel.. Flera gånger har jag tänkt att jag skiter i det här, men sen kommer träningarna där jag får träffa barnen och jag kommer ihåg varför jag gör detta. Att få se dem utvecklas och lyckan när de lyckas med en övning är värt det!
 
För att vara säker på att träningen skulle bli av så bestämde jag mig för att springa hem från crossbanan.
Trots att det var riktigt tugnt och jag känner att jag inte riktigt är i bra form, så tog jag mig hela vägen hem. Så i dag kan jag skriva upp milen i träningsdagboken vilket känns riktigt bra och lite närmre mitt mål!
 
Hemma blev det middag, klyft potatis, köttfärsspett (utan spett) sås och grekisksallad. Är som sagt en stor fan av enkel mat som görs i ungnen.
 
Och sedan blev det veckans flyttstäd som mina vänner kallar min veckostädning, tror att de tycker att jag är lite väl noggrann.
Nu därimot ska jag krypa ner i soffan och se på säsongens sista inspelade avsnitt av Dicte.
 
Trevlig kväll!
 
 
Recept på enklaste köttfärsspett.
 
Blanda 1 ägg med varje 400g köttfärs du använder och tillsätt valfria kryddor.
Jag använder 800g köttfärs, för middag och matlådor, och kryddar med pressad vitlök, salt och peppar.
Forma färsen runt grillspett.
Tillaga i ugnen i 200 grader i ca30-40min. 
 
 
  
Publicerat: 2013-04-07 @ 21:10:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!