Redan Valborg

I dag är det tydligen valborg och första maj i morgon. Dagarna går så fort att jag inte hinner med. Lika skönt det är med en ledig dag mitt i veckan, tyvärr lika stressigt är det då man som sagt missar en hel dag och jag har verkligen massa att göra på jobbet med deadlines som närmar sig. I dag behövde jag även gå tidigare från jobbet, gick redan vid 14tiden då K och jag hade en tid inbokad hos polisen, för att förnya våra pass. Nu är det inte många veckor kvar innan vi åker åker till Paris!!
Det ska bli jätte skönt att komma iväg från alla måste och bara umgås med familjen. Även barnen längtar massa och pratar mycket om resan och speciellt disneyland. T har redan börjat fundera på packningen och högst upp på listan ligger hennes rapunsel klänning. Hon har tydligen tänkt att hon ska ha den på sig när vi är inne i parken, vilket i min värld känns lite osmidigt att springa runt i den hela dagen och försöka åka karuseller. Men enligt henne är det väldigt viktigt att man är finklädd när man är där för det är ju där alla sagoprinessor bor, och det har hon ju för i sig rätt i.
 
I övrigt blir det en lugn eftermiddag och kväll. Vi brukar träffa vänner och åka iväg på något firande, men i år har vi bestämta att bara vara hemma, grilla, dricka lite vin och se på någon film. Mycket av de kommande veckorna är ganska fullbokat så det känns som man tar alla chanser man kan med att bara vara hemma och ta det lugnt. Men först tänkte jag dra på mig löparkläderna och jogga en runda.
 
Trevlig Valborg!
 
Längar efter att få möta våren i Paris..
 
 
 
Publicerat: 2013-04-30 @ 16:06:20


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!