Sjukt barn nr2

I går var jag så dum att jag skrev att jag hoppas att hela familjen nu ska hålla sig frisk. Att man aldrig lär sig att man inte ska uttala såna saker högt. Samtidigt som vi satte oss i bilen för att åka hem från crossen igår sa T att hon hade ont i halsen, dock hade hon inte innan eller efter för den delen visat några tecken på att må dåligt. Men när jag sedan tittade till henne innan jag skulle lägga mig hörde jag på den tunga andningen att hon var täppt i näsan och det räckte med att känna på henne så visste jag att hon hade feber. Och mycket riktigt, i morse väcka jag en  trött, snuvig och lite febrig liten tjej som inte alls kunde gå till dagis.Så i dag fick i stället bli en dag med pappa på jobbet, då både D och jag har massa som måste göras på jobben. Så väskan packades med den bärbara DVD:n, filmer, och fika. Som tur är jobbar bara D halvdag på fredagar och precis brevid hans arbetsplats finns en stor fotölj som är perfekt för lite små sjuka barn att ligga och se på film i.
Sedan får de åka hem och bädda ner henne i sängen där hon får stanna över helgen.
Publicerat: 2013-04-19 @ 08:16:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!