Snart så..

I flera dagar har T sagt att hon har ont i en tand och jag har automatiskt svarat att det går nog över snart, vi får bara borsta lite noggrannare. Är ganska van vid att hon har ont lite överallt, är det inte i en tå så är det i örat eller varför inte i knät och allt brukar gå över inom några minuter. Men igår morse slog det mig. -T, det är inte så att tanden är lite lös? De tog inte två sekunder så kom ett mycket glatt svar -Mamma den är lös!! Så nu har T sin första lösa tand, den är inte jätte lös så den sitter nog några dagar till, men T äter nu äpplen för fullt då hon fått för sig att den kommer lossna då. Sen om jag känner henne rätt kommer hon oberoende på hur gärna hon ser iframm imot detta bli ledsen sen när den lossnar och det kommer blod. För i hennes värld är blod förenat med livsfara och jag vet att jag kommer att få förklara att man inte kan sätta ett plåster i munnen. För lika väl som att blod är livsfarligt är också plåster lösningen på alla världens problem. Men det får vi ta då..
 
En snart tandlös tjej
 
 
Publicerat: 2013-04-11 @ 07:45:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!