Sovmorgon

I dag hade 3/4 av familjen sovmorgon = jag och barnen. Väckarklockan ringer i vanliga fall vid 05.15, vilket brukar kännas som om det är mitt i  natten och det är jätte tugnt att vakna. 
Men i dag när jag fick möjlighet att sova ändå till kl06.30 vaknade jag av mig själv kl 05.07 och var jätte pigg, hur kan det komma sig att de dagarn när man har möjlighet att sova så vaknar man ännu tidigare? Men jag slapp iallafall ta mig upp men en gång och kunde ligga där och slumra. Även K hade samma beteende som jag, han brukar tycka att det är för tidigt att gå upp vid 6 när jag väcker honom i vanliga fall men kom i dag pigg och glad upp precis klockan 6. T där imot passade på att sova ut och tyckte inte alls det var dags att gå upp när  jag började peta på henne vid 7.30 men till slut så kom hon till frukostbordet. Något mer som jag tycker är väldigt konstigt på morgonen är tiden. Från att jag gick ur sängen i morse hade jag precis lika lång tid på mig, 1,5h, innan vi skulle åka som jag har varje morgon men skulle i dag även hinna få i T frukost som annars äter på dagis. Men jag hann även med att plocka ur diskmaskinen, fylla upp den igen, dammsuga av hallen och starta en tvättmaskin, vilket vore helt omöjligt de dagar jag går upp kl05.15.
Planerna för resten av dagen förutom jobb är att veckohandla, vilket verklig behövs, och att ta mig an högen med tvätt som behöver vikas, annars hoppas jag på att det ska bli en lugn kväll hemma med barnen.
Bäst att sätta igång med dagens arbetsuppgifter...
 
Publicerat: 2013-04-09 @ 10:19:31


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!