Tvätthögen kvar, men inte trädet

I dag kom jag hem någon tim tidigare än vanligt från jobbet då jag varit på möten på vårt kontor i sthlm och kunde åka när jag var klar med dem. Så i dag hämtade jag barnen och passade på att veckohandla. Hemma var sedan tanken att jag skulle ha tagit mig an högen med tvätt som behöver vikas och som bara blir större och större. Men samtidigt som vi kom hem kom även D och han hade tänk att vi i stället skulle ta oss an ett av träden i trädgården som behövde sågas ner då det börjar bli riktigt murket och dåligt. Vilket även ungarna tyckte lät som en betydligt roligare idé. Så sagt och gjort fram kom motorsågen och det blev en eftermiddag/kväll i trädgården i stället. Tyvärr har vädret gjort att det inte blir så mycket gjort i trädgärden som skulle behövas, så när värmen kommer, så kommer vi ligga ganska mycket efter med trädgårdsarbetet. Vi har en trädgårdstomt på 3000kvm med mycket träd, buskar och odlingar som kräver en del arbete från vår till sensommar. Tyvärr kräver den lite mer tid än jag har att lägga men jag har inte hjärta att ta bort någon som det inte är något "fel" på, så i dag har vi 6 äppleträd, 2 päronträd, ett plommonträd, ett körsbärsträd, 3 vinbärsbuskar, 3 rabarberbuskar, 1 björnbärsbuske, hallonbuskar, 1 krusbärsbuske, 1 nyponbuske, jordgubbar och smultron. Sedan odlar vi även en del som morötter, tomater, gurka mm så under sensommaren/hösten köper vi inte så mycket frukt och grönsaker. Men nu är iallafall en av att göra punkterna på trädgårdslistan avprickade.  
 
 
 
Publicerat: 2013-04-09 @ 20:40:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!