Äntligen snö

Till helgen kom äntligen snön till oss, vilket passade jätte bra vi som skulle på julbord, ett perfekt sett att få upp julkänslan, som har saknats hos mig i år. Jag älskar snön och tycker att från första december till sista feb ska det vara 5dm snö och -2 grader. Men tyvärr verkar det som på väderprognosen att den kom att smälta bort till slutet av veckan men jag håller tummarna på att kylan håller i sig. Även i går när jag och T var i stallet valde snön att falla och det rejält ute i skogen där stallet ligger. Så vi höll oss till att pyssla med hästarna och i stallet, då jag inte vågade ge mig ut ensam med T i snövädret i fall något skulle hända. Men det finns ju få saker som är så mysig som att stå där i stallet med dörrarna öppna och pyssla med två små islandsbjörnar för det är det de ser ur som nu med vinter päls, samtidigt som snön faller utanför. Det blev sedan en lugn eftermiddag/kväll hemma då vi alla var trötta efter två sena kvällar. Eller det var vad D och jag trodde och var. Barnen där i mot var det tydligen inte. Efter att vi lagt dem la jag mig på sängen och kollade mailen mm. Efter bara en liten stund kom T upptassande och la sig bredvid då hon inte kunde sova. Efter bara ytligare några minuter kommer även K upptassande, även han med kommentaren att han inte kunde somna. Så kvällen avslutades med att vi låg i vår säng alla 4 och tittade på Jul med Ernst på tv4 play, ev perfekt avslutning på helgen.
Publicerat: 2013-12-09 @ 15:10:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!