Lucia


Förr kröp jag alltid upp i soffan på lucia morgonen och åt frukost och tittade på luciatåget på tv. Men nu förtiden börjar jag så tidigt att jag inte hinner det utan sitter redan i bilen när det börjar. En tradition jag saknar. Men i år började en ny tradition, hoppas jag, en ännu mysigare. När T började skolan började hon även i kyrkokören, något hon verkligen tycker är jätte kul. Så varje torsdag går hon dit och kommer hem jätte glad. Och igår hade alla barnkörerna tillsammans sitt traditionella luciatåg. De var verkligen jätte söta, sjöng så fint och T lös som en lite sol när hon var klar och tog imot sin blombukett. Vilket är ett måste att få efter man uppträtt om du frågar T. Så det blev en jätte mysig avslutning på Lucia, och att det var fredag den 13:e märkte vi inget av..
Publicerat: 2013-12-14 @ 07:31:27


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!