Saffranskladdkaka

I dag har jag haft en riktigt toppen dag, även om den började lite stressigt då vi vridit lite på dygnet. Men prick kl10 var jag hos frisören och fick mig en ny frisyr och färg, nöjd som vanligt. Sedan bar det av till Make up store, där jag blev jätte fint sminkad men främst fick jag en grund utbildning i 1,5h på hur jag på bästa sätt lägger en bra grund make up 
med främsta inriktning på eyeliner och ögonskugga vilket inte är min starka sida. Men nu är jag iallafall lite bättre.   Där efter passade jag på att ta mig en tur på stan när jag ändå var så upp piffad. Det blev kläder till nyår, en klänning och strumpbyxor, en pyjamas, ett par sandfärgade stövlar och smink från make up store, en eyeliner, en sminkborste, glitter ögonskugga, en concealer, och ett puder som fick följa med hem. På eftermiddagen kom sedan vännerna R&J med barn samt syster med familj på en fika. Har sedan ett par veckor tillbaka då jag såg receptet på nätet varit sugen på att göra en kladdkaka med smak av saffran så det tillsammans med chokladbollar som barnen gjorde bjöds det på och jag kan verkligen rekommendera den. Då den blev jätte god. Dagen avslutades sedan med 1h träning, 30min boxning och 30min kondition. Nu blir det snart sänggång och lite bokläsning. 
Recept
125 gram smör
100 gram vit choklad
1 påse saffran, 0,5 gram
1 dl riven mandelmassa
2,5 dl strösocker
2 dl vetemjöl
5 msk vaniljsocker
1/4 tsk salt
3 ägg
Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
Smält sedan smöret i en kastrull.
Ta av kastrullen från plattan och lägg ner chokladen, rör om tills den smält.
Tillsätt sedan saffran och blanda.
Rör ner smörblandningen i bunken med mjölblandningen, blanda ordentligt.
Tillsätt sedan ett ägg i taget.
Smöra och bröa sedan en form med avtagbar botten och häll ner blandningen. 
Grädda i 200 grader i 25min.
Serveras kall
Publicerat: 2013-12-30 @ 22:10:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!