Karantän?

 
I dag var jag tvungen att ta mig till jobbet, eftersom det var min sista dag och jag hade lite överlämning kvar, även om jag fortfarande inte känner mig 100%. Men det känns som ödet gör sitt bästa för att sätta käppar i hjulet just nu och vi i stället borde hänga en stor skylt med ordet karantän på, på ytterdörren. Jag väckte barnen som vanlig i morse i halvmörker och efter de tagit på sig sina kläder kommer de upp, men när T skulle gå in i badrummet för att borsta tänderna började hon gråta. Hon säger då att hennes ena öga gör ont och jag ser då att hon har ju fått ögoninflammation och hela ögat är igensvullet och geggigt med var...   
Hur kan detta vara möjlig?
Vi har nu lyckats ha kräksjuka, förkyldning, virus i buken och nu ögoninflammation i familjen, allt på mindre än 1 månad.
Känns som att vi borde isolera oss och vägra träffa någon tills våra immunförsvar är uppbyggda igen. 
Även för D var det omöjligt att vara hemma i dag, i vanliga fall är de 8st på hans jobb, men med 2 sjuka och 1 pappaledig, var de något underbemanade. Så i dag har T varit med D på jobbet.. Det gick bra även om hon mot slutet började bli ganska uttråkad.
Nu hoppas jag bara att det lilla av mitt immunförsvar som finns för tillfället kan hålla garden uppe och iallafall hålla ögoninflammationen borta så jag slipper åka till nya jobbet i morgon med både virusinfektion och ögoninflammation..
 
Trevlig kväll på er!
 
 
 
 
Publicerat: 2013-02-06 @ 20:32:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!