Nu ska skunkranden bort

I går var tanken att jag skulle ha lagt mig för att läsa en stund men insåg ganska omgående att det är väldigt svårt att läsa när man inte orkar hålla ögonen öppna och boken ramla i ansikten på en.
Jag gav det två försök men när boken slog till mig i ansiktet för andra gången gav jag upp och släckte lampan, redan vid hav nio. Vilket jag kunde konstatera vid kl01 i natt var tur för då kom T in i vår säng och började böcka runt som den lilla gris hon är, efter det sov jag inget vidare, vilket jag inte brukar göra när hon sover hos oss.
Jag vaknar varje gång jag ska röra mig och har med åren insett att jag tydligen gör det väldigt mycket när jag sover.
Men jag hann ju få ganska många timmar sömn innan hon kom så är ganska pigg i dag ändå.
 
Efter jobbet bär det i dag iväg till frisören, som jag skrivit tidigare känns det ungefär lika omständigt som en rymdresa,  att boka tid, åka dit på exakt utsatt tid och tiden det tar att få det gjort. Tror att det har med att göra att det just tar sådan lång tid och är så tråkigt. När jag var yngre tyckte jag det var jätte kul att klippa och färga håret i olika frisyrer och färger, men nu känns det bara som ett ont måste. Mitt hår är inte det lättaste att ha med att göra, vilket gör att det dessutom bara finns en frisör som jag litar på... Men jag kände att jag måste få det gjort innan jag börjar nya jobbet så jag inte har det hängande över mig.
Får just nu ångest varje gång jag går förbi en spegel, inte just för frisyren även om luggen verkligen behöver klippas utan för skunkranden, o vad är det?
Jo, min väldigt fina utväxt som är väldigt grå/vit, så ser ut som jag har en vit skunkrand mitt på huvudet..
Men i dag ska den bort..
 
 
Publicerat: 2013-02-01 @ 10:16:36


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!