Äntligen

I dag har jag varit riktigt trött hela dagen, börjar kännas som detta mitt vanliga torsdags humör, att vara helt slut i både kropp och sinne.
Det är samma varje vecka, de börjar närma sig slutet av arbetsveckan och ledighet men man har ändå en tung och tidig morgon kvar att gå upp. Längtar verkligen till ljuset är så mycket lättare att gå upp då och så mycket lättare att ta sig ut och göra något på eftermiddagen, nu känns det som det är sen kväll redan när man slutar jobbet.
Men i dag var det faktiskt fortfarande dagsljus när jag gick ut och satte mig i bilen, tyvärr hade det hunnit bli mörkt innan jag var hemma, men jag tog mig i kragen och gav mig ut på en löprunda, äntligen!
Första gången på 2,5v, måste erkänna att det var väldigt tung och väldigt halt för den delen då det började frysa på., men blev strax över 5km.
Efter en dusch, lagade jag och D middag tillsammans, sedan kröp jag upp i soffan med K och läste en del av ännu en av hotell Gyllende orren böckerna, som K lånat på biblioteket.
Nu ska jag fortsätta läsa i sängen dock en helt annan bok, Den röda vargen av Liza Marklund. En riktigt bra författare, håller just nu på att läsa igenom hennes serie om Annika Bengtsson, som jag verkligen rekommenderar.
  
Den röda vargen
 
En svart vinternatt mördas en journalist i Luleå. Annika Bengtzon finner en koppling mellan mordet och ett attentat mot flygbasen F21 i slutet av sextiotalet. Hemligheterna är många och livsfarliga. Annika dras in i en spiral av våld och terrorism som leder ända upp i regeringskansliet.

Mot chefredaktörens uttryckliga order vägrar hon att släppa historien. Hennes situation blir allt mer ohållbar, både hemma och på redaktionen. Ingen tror henne, hennes privatliv rämnar.

För att överleva som människa, kvinna och journalist måste Annika utmana både det politiska och mediala etablissemanget, sin chef och sin moral. Till slut återstår bara en kamp.

Den mot mördaren.

Publicerat: 2013-01-31 @ 20:10:08


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!