Första arbetsdagen och plättar

I dag har jag arbetat min första arbetsdag på nya jobbet, så känner mig nu lika trött i huvudet som på nyårsdagen..
Arbetsuppgifterna är i det stora hela samma som på mitt tidigare jobb om än mycket färre, dock arbetar de i andra program än vad jag har gjort och tillverkar helt andra produkter, så är mycket att sätta sig in i, men riktigt kul att få lära sig nya grejer.
Resten av kvällen blir nu lugn, ska ta en lång dusch, sätta mig o läsa lite och sedan är den här dagen slut.
I morgon ska jag försök hinna med ett träningspass också så man får in den rutinen från början, är ju van att arbeta 6.30-15.00, och arbetar nu 7.30-16.30 har även lite längre pendlingstid, så känns som man slutar jätte sent, men man vänjer sig fort.
Vi har inte handlat ordentligt denna vecka så för att få fram en snabb och smidig middag när jag kom hem fick det bli en variant av plättar.
Ungarna äter dem med sylt, själv är jag väldigt trött på det så brukar ha en hemagjord salsa till, men saknade lite ingredienser, så blev en sallad med tomater och lufttorkad skinka till.
 
 
Recept för 1 person
 
Plättar
30g mjöl
1/4 tsk bakpulver
1/2dl lättmjölk
1/2 ägg
 
Salsa:
1/4 avokado
1 salladslök
2 tomater
lite citron saft
salt
peppar
 
Blanda alla ingredienser till plättarna i en bunke.
Stek sedan som små pannkakor i en teflonpanna.
 
Hacka upp avokado, salladslök och tomaterna i mindre delar
Kör sedan detta tillsammans med citronsaften, salt och peppar en kortstund i mixern.
 
Häll salsan över de färdiga plättarna.
 
 
 
 
Publicerat: 2013-01-02 @ 19:08:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!