Mer möten och åtaganden

Denna vecka fortsätter ganska lik den föregående med många möte och åtaganden efter jobbet vilket gör att jag blir ganska sen hem. I dag var jag förbi på nya jobbet och skrev på alla papper, känns bra att ha det gjort, så de inte ångrar sig :)
Dock kom jag hem precis när middagen ställdes på bordet så jag hann äta med resten av familjen. Efter det kallade vardagssysslorna, K hade lite läxor, det skulle diskas och all tvätt som jag tvättade i helgen ville bli vikt och väskor skulle packas tills i morgon. 
Det värsta jag vet är att komma hem från jobbet och bara sätta igång med saker inför morgondagen.
Man lagar mat, plockar undan lite, tar fram kläder till i morgon, packar väskan till i morgon, gör matlåda till i morgon,går och lägger sig tidigt, allt för att kunna åka tillbaka till jobbet, detta ger mig ångest.
Jag trivs jätte bra med att jobba, men jag vill inte leva för mitt jobb.
Men det är bara att inse att jag har en period med väldigt jobb framför mig.
I övrigt börjar förkyldningen ge med sig även om jag fortfarande är tröttare och nyser hur mycket som helst, vilket gör att näsan rinner och man känner sig så där lite extra fresch... Men det släpper väl det med.. 
Jag brukar inte se mycket på tv, men sedan årsskiftet har det varit ett flertal tv premiärer som fångat mitt intresse, nu senast är det Dicte som har premiär i kväll på tv4.
Jag älskar kriminaldraman, så denna serie borde passa mig perfekt.
 
 

Dansk kriminaldramaserie från 2013. Efter sin skilsmässa flyttar Dicte Svendsen och dottern Rose till hemstaden Århus. Hon får jobb på Dagbladet som kriminalreporter och hon ger aldrig upp förrän hon har sin story, något som irriterar polisen John Wagner. Samtidigt har Rose svårt att anpassa sig till sitt nya liv.

 

Del 1 av 10. Seriestart. Dicte undersöker fallet med en bosnisk kvinna som hittats död efter att hon förblött efter ett kejsarsnitt. Hon lyckas få fram information från polisen genom att inte berätta att hon är reporter. Spåren leder polisen Wagner till en pizzeria där han gör ett makabert fynd

Publicerat: 2013-01-28 @ 21:20:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!