Müslibars

 
När jag tränar blir jag så mycket noggrannare med vad jag äter.
För när man tagit sig igenom ett träningspass till man inte "förstöra" resultatet med en massa onyttigt.
Bra och väldigt gott att äta efter träning är dessa egengjorda müslibars, då de innehåller både kolhydrater och nyttigt fett.. Men inte för mycket för det är ju som sagt kolhydrater och fett.. :D
 
Recept
200g smör
4 msk ljus sirap el flytande honung
200g farinsocker
350g fiber havregryn
150g av valfria torkade frukter, nötter och frön.
 
Hacka frukten, nötterna och fröna grovt så alla bitar blir lika stora
Värm sirap/honungen, socker och smör i kastrull på spisen.
Rör om då och då till smöret smält och blandningen blivit ljusbrun.
Dra av kastrullen från plattan och häll i övriga ingredienser.
Blanda väl och häll sedan allt i en djup plåt täkt med bakplåtspapper.
 
Grädda i 45min i 150grader.
 
Låt svalna ordentligt innan du skär upp i lagom stora bitar.
 
 
Publicerat: 2013-01-07 @ 09:14:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!