Nya kalendern uppdaterad + kycklingspett

När jag i dag började skriva över allt i min nya kalender från översikt 2013 i den gamla, och uppdaterade med det som stod på massa små lappar som jag bara kastat ner i väskan och det jag hade i huvudet insåg jag ganska snabbt att den här vecka är väldigt fullbokad. Är inte en ända kväll som jag inte har någon typ av möte eller åtagande, men det får gå helt enkel. Och som jag skrev tidigare i dag börjar nu även cross säsongen snart komma igång och då jag sitter med i styrelsen, på MC föreningen där K kör, som ansvarig för crosskolan innebär det ganska mycket jobb med att planera kommande säsong med tränare mm. Känns som ett oövervinnligt hinder varje säsong men på något konstigt sätt löser det sig, även om det ibland känns som det tar för mycket tid och energi.  Men det får bli en annan dags problem för nu ska jag äta lite sedan måste jag sätta mig vid datorn igen och försöka pricka av lite på att göra listan, även den med just nu känns övervinnligt lång..
 
Middagen som väntar är kycklingspett, sallad och egengjord sås.. mums...
 
 
Som vanligt gillar jag mat som klarar sig själv i ugnen.
 
Hacka upp kycklingfiler i lagom stora bitar och trä på grillspett.
Lägg i en ungsplåt.
Krydda med valfria kryddor + lite smör.
Jag tog vitlössalt och flytande honung.
Ställ i ungen i 200grader tills de är gyllenbruna.
 
Servera med sallad och ev sås.
 
Recept till såsen
(måtten är ca mått)
 
2 dl matyoghurt
1 pkt mjukost 4 sorters peppar
2msk majonäs
2msk flytande honung
 
Blanda ihop allt i en skål.
Publicerat: 2013-01-21 @ 20:50:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!