Promenad och Stor röd myra

 
Hela dagen har jag varit inställd på att ge mig ut på en löprunda när jag kom hem, och var riktigt taggad fram tills ungefär en timme innan jag skulle åka hem då himlen plötsligt öppnade sig och regnet öste ner. När jag satte mig i bilen höll jag¨tummarna för att det skulle vara uppehåll hemma men ju närmare jag kom desto värre blev vädret och med ca 1 mil kvar började det snöa och blåsa. Väl hemma bestämde jag mig för att trotsa vädret och iallafall ge mig ut på en promenad, har ju inte tränat på 2v pågrund av magsjuka och förkyldning.Så tog på mig alla varma kläder och drog i väg, men efter bara några minuter försvann regnet/snö plötsligt och jag ångrade grov att jag inte var klädd för att springa... Men men blev ju en promenad på 4km iallafall.
När jag kom hem hjälptes D och jag åt att laga mat. Blev stor röd myra, det flesta kallar det stekt fläsk men inte i vår familj. Anledningen till detta är när K skulle äta detta första gången, minns inte rikigt hur gammal han var, kanske runt 3år,.
Han tittade först väldigt skeptiskt på tallriken men smakade till slut. Han tittar sedan på D och mig och säger -Det var gott, smakar som stor röd myra. Vad säger man då som förälder... -Vad bra, för vem tycker inte om stor röd myra?...  Så efter det kallar vi alltid stekt fläsk för stor röd myra..
För att lyxa till det hela avslutade vi med lite glass och körsbärsås till efterrätt.
I morgon är det styrelsemöte på crossen igen så bäst att ta tag i allt som ska vara klart till dess..
 
Trevlig kväll!
Publicerat: 2013-01-29 @ 20:11:41


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!