Smärtsam dag

Veckans första dag är avklarad och det har varit en fruktansvärt smärtsam dag. Varje gång jag satt mig ner, rest mig upp, öppnat en dörr eller gått de först 20m har det känns som jag ska ramla ihop.
Jag har träningsvärk på en nivå som inte är mänsklig i hela kroppen, men ännu lite mer i lår och rumpa.
På jobbet blev det till slut för smärtsamt att behöva resa sig och sätta sig hela tiden, så slutade med att jag höjd skrivbordet och fick stå upp resten av dagen. Hade behövt röra lite extra på mig ev stretcha lite, men då vi sitter i små kontor med glasrutor ut mot en lång gång, hade de nog sett lite konstigt ut om jag stod och strecha vid mitt skrivbord 2:a veckan på nya jobbet.. Så jag bet ihop.
På vägen hem svängde jag sedan förbi närbutiken för att handla lite små saker då vi faktiskt hade det mesta hemma så vi slipper storhandla denna vecka, men inte gick det snabbare för det.. tog 10min att plocka ihop det jag skulle ha men 20min i kö för att betala, tror aldrig jag sett samma person i kassan där någon gång, de måste ha en personalomsättning utan dess like. Så tidsmässig kunde jag nog lika gärna ha åkte och storhandla.
När maten sedan stod i ugnen passade jag på att gå en raskpromenad runt kvarteret på 30min, längre hade jag inte på mig. Hoppas att det ska ha hjälp lite mot träningsvärken tills i morgon så jag kan få sitta ner på jobbet.
Efter att vi ätit och duschat kröp jag och ungarna upp i soffan och läste hela boken Hotell Gyllende Knorren, Spöket i rum 13. K lånade den förra gången när han var på biblioteket med skolan, och i morgon ska den lämnas tillbaka, vilken tur att man är ute i god tid... och jag ska jobba med planering..
 
 
 
Publicerat: 2013-01-14 @ 21:22:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!