Snöig tisdag

I dag blev det en snöig dag, väldigt snöig. Vilket försvårade min vardag ganska mycket, vilket jag nog inte har varit ensam om att känna. I stället för 30min till jobbet i morse tog det nästan 1timme och samma sak när jag skulle hem, vilket innebär att jag spenderat över 1h i bilen i "onödan". När jag väl kom hem var barnen jätte hungrig och ville inte alls vänta på att jag skulle träna först innan jag lagade mat, så fick laga maten så de kunde äta innan jag gav mig ut på en löprunda. Även den försvårades radikalt av snön, första 800meterna sprang jag i 1dm ny snö när jag sedan kom till stor vägen där de plogga var det så halt så kändes som jag gled mer bakåt en framåt. Passade även på att hämta ut mitt paket med gardiner på löprundan, vilket inte alls underlättade, så de 2km hem från affären kändes dubbelt så lång och tugnt som de 3,5km jag sprang dit. 
Nu efter att ha duschat, ätit och plockat lite, ska jag sätta mig i soffan med nya Amelia som kom i dag, dricka lite te och äta de sista av morotskakan sedan helgen.
Har egentligen massa som måste göras och flera påminnelse mail har ramlat ner mailen, men de får vänta tills i morgon, är för trött för att tänka... 
 
 
Publicerat: 2013-01-15 @ 20:58:09


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!