Söndagsbestyr

 
Söndagen blev en hemma dag där jag passade på att få så mycket som möjligt gjort inför kommande vecka, dock först efter att jag somnat om efter frukosten och inte vaknat försten D kom hem med barnen och lunch strax efter kl12.
Insåg inte själv hur trött jag var efter gårdagen tillsammans med förkyldningen, har inte sovit så länge på många år.
Men när jag vaknade hade jag massa energi och har fått massa gjort, städat, tvättat, handlat, bakat mm, så nu är jag som sagt redo för den kommande veckan.
Vad jag inte heller insåg var hur mycker dagen efter barnen skulle vara efter att ha sovit över hos A i natt.
T hann bara vara hemma någon halvtimme innan hon insåg att hon glömt sin kudde, och alla som känner henne vet att det är hennes mest älskade ägodel, den är en del av henne. Eller kudde, det har varit en kudde som hon haft hela sitt liv, nu är det mer ett jätte slitet illaluktande kuddfodral med något som i ena hörnet ska påminna om fyllning, men hon älskar den och nu var den "borta", men på 5:e samtalet svarade som tur var S så vi fick hem den, sedan hade vi x antal små sammanbrott av trötthet under dagen.
Så redan vid 19tiden var det två trötta barn som kröp ner i sina sängar, vilket även deras mamma kommer att göra tidigt i dag, men först ska jag och D ta oss en mys fika i soffan.
 
Trevlig kväll på er!
Publicerat: 2013-01-27 @ 20:14:36


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!