Underbart god paj

 
Till nyårsmiddagen igår skulle vår familj ha med sig förrätten och när jag fick veta att temat var
italienskt,blev det hela helt plötsligt väldigt enkel, då jag har ett recept på en paj som är helt underbart
god, gjort på brieost och soltorkade tomater.
Igår serverade jag den med en sallad på ruccolablad och tomater med italienskdressing och några skivor prosciutto skinka.
 
 Recept
 
1 paket fryst smördeg
Soltorkade tomater
1st brieost
Ruccolablad
2dl riven parmesanost
2st ägg
3dl matlagningsgrädde
Salt
 
Tryck ut smördegen i en pajform
Lägg ett tunt lager av ruccolablad
Dela brieosten i skivor och lägg i formen
Lägg i soltorkadetomater mellan brieskivorna,men inte för mycket.
Vispa äggen.
Vispa i grädde och parmesanosten.
Krydda med salt.
Häll ner i pajformen.
 
Grädde i ca35min i 175grader.
 
Ät och njut!
Publicerat: 2013-01-01 @ 19:06:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!