Utekväll med middag

 
I går hade vi vår 3:e barnfria kväll på 5,5år och det blev en jätte trevlig kväll i goda vänners sällskap.
Vi började kvällen med fördrinkar hemma hos E & J, och måste säga en av J:s starka sidor är att göra drinkar.
Middagen intogs sedan på resturangen Enoteket. En resturang som har sin egen stil, när man kommer tilldelas man ett bord och en tag, när man sedan bestämt sig för vad man vill äta, beställer man det vid disken, visar tagen, så serveras sedan maten vid bordet.
Deras inriktning är vin och det är speciellt där de har ett lite ovanligt upplägg, man får köpa sig ett vinkort som man laddar med valfri summa, sedan har de en hel vägg med olika viner som man kan välja mellan. När man valt vad man vill ha sätter man in sitt vinkort i kortläsaren, ställer sitt glas under kranen framför det vin man vill och väljer om man vill ha "ett smakprov", halvt glas eller ett helt glas.
Även om de har vin som sin stora "grej" måste jag rekommendera deras kötträtter, var stora portioner med kött som var perfekt tillagat,själv valde jag valde oxfile som serverades med en jätte god rotfruksgratäng.
Till efterrätt valde jag sedan en melon och honungsorbet, glass är ju alltid gott och D valde en pannakotta med karamellsås som även den var riktigt god, var ju tvungen att smaka lite :)
 
I dag fortsätter det lugna tempot från dagen i går då förkyldningen fortsätter att göra sig påmind.
Blir att städa lite, ev veckohandla och om känsla och tid finns kanske jag bakar något i eftermiddag.
Men det vikigaste i dag blir att åka och hämta hem mina älskade små tussar.
 
Trevlig söndag på er!
 
Publicerat: 2013-01-27 @ 10:17:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!