Vardagslyx

I dag hade jag ett möte kl13.00, vilket gjorde att jag behövde smita lite tidigare från jobbet, vilket dock inte var några bekymmer. Måste säga att jag trivs bättre och bättre för varje dag, inte för att jag fick gå tidigare utan för allt
Mötet jag skulle på tog bara lite mer än 1h vilket innebar att jag kunde åka och hämta ungarna redan vid kl:15.
Efter jag hämtat dem åkte vi till den lokala blomsterbutiken som verkligen är helt underbar sedan de fick nya ägare för några år sedan, har massa fina växer och nu även inredningsdetaljer som är helt i min smak till jätte bra priser.
Efter det åkte vi hem och tillsammans plockade utan lite och öppnade paketet jag beställt med nya gardiner och kuddar mm då det även var lite nya saker till deras rum, vilket de tyckte var kul. Så nu har det komit upp lite nya saker hemma, dock inte i köket...
Till middag blev det sedan fläskfile i svampsås med pasta vilket går jätte fort, är enkelt men otroligt gott.
Passade även på att vardagslyxa till det lite med ett glas vin.
Så summerar man det hela har det varit en jätte skön och mysig eftermiddag.
Nu ska jag krypa upp i soffan med datorn och läsa lite bloggar innan det blir en tidig sänggång.
 
 
 
Recept.
 
1st fläskfile alt kycklingfile
Champinjoner
1st Arla skogssvamp panna
 
Skär fläskfilen och svampen i bitar.
Stek sedan svampen och fläskfilen tills köttet är genomstekt.
Tillsätt sedan skogsvamp pannan och låt puttra i 2min.
 
Servera tillsammans med pasta, gärna färsk.
 
 
Publicerat: 2013-01-10 @ 20:57:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!