Vardagsplanering med 2 vuxna

I dag mår jag betydligt bättre än i går, även om jag har en djävulsk huvudvärk, är trött i kroppen och magen är inte helt ok. Men jag fick faktiskt i mig en macka till frukost och så går jag och små dricker vatten hela tiden, hoppas att det ska hjälpa mot huvudvärken.
Något som slår mig varje gång någon av jag eller D blir sjuk är hur beroende vår vardagsplanering är av att vi är 2st vuxna. Vet man om i förväg att något av oss "faller bort" så är det inga problem men när det sker oplanerat blir det alltid kaos. Ons till fredag är det jag som lämnar barnen på morgonen då D börjar kl6, alltså innan dagis/frita öppnat, så igår när jag låg helt utslagen i soffan när han kom upp insåg vi båda med en gång problemet.. Hur gör vi med barnen? Det löser sig, men det blir ju alltid så mycket omständigare för den som är frisk.
Jag hade turen att T vaknade av sig själv, sedan gick hon och väckte K, så tog de fram kläder, tog på sig och gjorde frukost helt själva, D fick sedan komma hem och körde dem till dagis/skola. För att de skulle slippa en jätte lång dag på dagis/frita fick D åka ifrån jobbet ännu en gång för att köra hem dem, tur att det finns förstående arbetsgivare.
För att efter jobbet komma hem och ta hand om allt med hugriga barn, läxor mm.
Tur att man ändå är 2st, har verkligen full respekt för alla som är ensamstående!
I dag mår jag som sagt bättre så i dag stannar T hemma med mig och K har för första gången gått själv till skolan, är bara ca1km dit och han behöver inte korsa någon väg så ska inte vara några problem, men han ringde när han kom fram så mamma inte behöver sitta hemma och vara orolig.
Publicerat: 2013-01-17 @ 10:09:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!