Halvdag med läkarbesök

I dag blev det bara en halvdag på jobbet eller knappt det då K hade ett läkarbesök på ortopeden inbokat kl11.45, vilket innebar att jag fick åka redan vid 10.30 för att hinna. K är född med vänster fot sneställd vilket innebär att de första tre månaderna i hans liv hade han den gipsad och sedan gjorde man en operation för att förlänga hälsenan. Dock har vi märkt att han inte riktigt springer som han ska med just vänster fot, han har inte ont eller så men han sätter inte mer hälen och det har blivit tydligare ju äldre han blir. Så i dag hade vi som sagt en tid för att de skulle kolla närmare på detta och tyvärr så såg det väl inte riktigt okej ut, hälsenan är helt enkelt fortfarande för kort. Så nu väntar vi på en tid för röntgen som de dock skulle lägga i slutet av sommaren, sedan ska vi tillbaka dit får vi se vad bilderna säger men det verkar nog tyvärr så att han måste opereras för att sedan gå med gips. Trivs inte riktigt med tanken på att han ska behövas sövas ner. Men jag ska inte ta ut något i förväg. Efter det har dagen gått åt för att hinna med alla dessa små saker som man inte riktigt hinner med annars. Så efter en lunch köpte vi nya t-tröjor till T, shorts till K, byxor till mig, en present till min svåger som fyllt år, nya blommor och ett nät att ha över jordgubbarna. Sedan skulle även marsvinen ha mat, spån och akvariet behövde nya växter och ny mal, då den andra passerat till andra sidan, så fick även bli en tur till djuraffären. Efter det var vi och hämtade ut nya tankkort, då man måste stoppa in mittt minst 10 gånger i automaten innan det verkligen känner av det så jag kan få tanka och det har jag inte riktigt tålamod till. Sedan var klockan straxt efter 16 och vi möte upp D hemma, så tog han med sig K och T för att träna lite cross medan jag cyklade i väg till salongen för att göra i ordning naglarna. Väl hemma blev det att steka upp lite pannkakor då ungarna ska till djurparken i morgon och ska då ha med matsäck. Men nu blir det en lugn stund med boken i sängen innan jag slår igen mina blå. 
 
 
 
Publicerat: 2013-07-03 @ 22:00:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!