Rabarbersaft

Jag försöker att ta till vara på så mycket som möjligt av det som växer i vårt trädgård, dock hinner jag inte med allt det är så stora mängder. Men något som jag gör varje år och som är väldigt uppskattat av barnen av saft, både av rabarber, vinbär och körsbär. Min egna favorit är nog ändå vinbär, något som kommer att vara klara för att plockas inim den närmaste veckan.
 
 
Recept

1 kg rabarber
1.5 l vatten
4.5 dl strösocker
1 st citron, saften

Skär rabarbern i småbitar och koka med vatten i cirka 15 minuter, rör inte då blir saften grumlig. Sila och släng rabarberresterna. Koka upp spadet igen tillsammans med strösocker och citronsaft, låt svalna.

Häll upp saften i flaskor.

 
Publicerat: 2013-07-09 @ 07:54:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!