Den lugna helgen

Helgen har varit precis så där lugn som jag verkligen behövde. Även om jag har fått massa gjort, blir det inte riktigt samma saker när man får göra sakerna utan tidspress och när man gör dem för att man känner att man har ork och lust.
Efter en mysig frukost ute på altan i lördags gick T och jag en kort promenad innan vi gick och lånade gräsklipparen hos M & P. Vid lunch tid var det sedan dags för T´s ridning, den näst sista för terminen. Denna gång passade de på att rida ut i skogen, medan vi föräldrar gick framför. Efter ca 10min kom vi till en liten bäck, och i förbi farten säger jag till T att håll dig i sadeln när ni går över får du lite bättre balans. När jag och de andra föräldrarna gått över, vänder jag mig om för att se hur det går för T, bara för att hinna se att hennes häst tar sats och hoppar över. Men hon satt kvar och även om hon såg väldigt chockad ut, utbrister hon: Mamma jag hoppade och det gick jätte bra. När vi sedan var tillbaka, skulle de trava några varv på banan innan det var slut för dagen. T´s häst hade dock andra planer och lite extra energi och satte i stället av i galopp, men även detta skötte T jätte snyggt och fick ner honom i trav utan någon hjälp. Det är verkligen kul att ser hur hon har utvecklas och hur säker hon ser ut nu jämför med i början av terminen. K var under tiden och körde sin tävling, vilket även den gick jätte bra och det var en väldigt nöjd kille som kom hem vid 14tiden. Eftermiddagen spenderades sedan i trädgården fram till att regnet kom och jag bestämde mig för att ta tag i att städa källaren och tvättstugan.
 
Söndagen började med att hela familjen tog tag i veckostädningen på förmiddagen innan vi åkte till gallerian, där vi åt lunch och shoppade lite sommarkläder till K. Så nu har han lite mer shorts och kortärmade men även kläder både till skolavslutningen och midsommar, vilket känns riktigt skönt. Medan K sedan var på kalas passade vi andra på att veckohandla. Träningen har för min del legat nere den senaste tiden pågrund av energibrist, men för första gången på länge kände jag mig motiverad och bestämde mig för att ta cykeln när jag skulle hämta K. Så jag avslutade eftermiddagen med en cykeltur på ca 1,5mil, var av halva med 30kg K på pakethållaren, så det får räknas som dagens träning.
Nu blir det en kort stund i soffan innan tidig sänggång.
 
Trevlig söndagkväll!
 
Min duktiga lilla ryttare
    
 
   
 
Publicerat: 2013-06-02 @ 20:55:09


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!