Förändring

Förändringar kan innebära så mycket, de kan vara självvalda eller påtvingade, de kan vara positiva, negativa och i bland är de bara en förändring varken mer eller mindre. Det senaste året har för mig inneburit mycket förändringar. För drygt ett år sedan blev jag uppsagt från min arbetsplats sedan 5år tillbaka pågrund av stora neddragningar, 47anställda blev 5st kvar. Ett arbeta jag trivdes jätte bra med, både arbetsuppgifter och kollegor. Den siste november förra året var jag den siste som gick hemma av de uppsagda och blev då arbetslös. Som tur var hade jag turen att snabbt bli erbjuden ett nytt jobb, ett sjukdoms vik på 3månader med snart 2/1. Det var ett jobb som var helt okej, inte lika bra som det innan men helt okej. Jag blev sedan uppringd av ett företag där jag sökt ett jobb men de hade nu fått en annan tjänst ledig som de trodde skulle passa mig bättre, mer frihet, mer ansvar men även bättre lön och förmåner. Detta var en tillsvidare anställning som på pappret ser så bra ut och sedan den 7/2 jobbar jag där. Jag har sedan min start där lärt mig massor men även insett massor om mig själv och jag har tyvärr heller aldrig mått så dåligt som jag gjort där. Tyvärr tror jag att det är många av de anställda som känner så. Det är konstigt att något som låter så bra och ser så bra ut på pappret kan bli så dåligt pågrund av dåligt ledarskap. Tidigare har jag trott att gör man bara det man ska så spelar inte ledaren så stor roll men vad fel jag hade, speciellt om det är en dålig ledare. Men ännu en gång har jag haft jätte tur och blev under förregående vecka erbjuden ett nytt jobb. Så veckan som kommer blir min sista vecka hos min nuvarande arbetsgivare och det känns som jag ser ljuset i tunneln. Jag hoppas att komma därifrån innebär att jag får tillbaka lite av min energi och att jag mår bättre igen. Detta har även fått mig att inse hur lycklig jag är över att jag har min underbara familj och att det finns ingen underbarare man än D, som stöttar mig i allt och alltid står där och tar imot mig när jag faller. Jag älskar er så otroligt mycket utan er klara jag mig inte!
 
 
Publicerat: 2013-06-09 @ 19:46:09


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!