Julgubbar

I morgon är det midsommar och det innebär att en hel del ska hinnas med  under dagen i dag.
Tyvärr har vi inte handlat någon av den mat som vi ska ha med oss när vi åker, viket innebär att det måste göras i dag, det ska packas färdigt vilket är nästan allt kvar, men jag skrev i alla fall upp allt på en lista igår.. Kl:17.30 börjar K cross träning, då detta är sista träningen för säsongen, så ska det efteråt hållas en liten avslutning med grillning, diplom utdelning mm och som vanligt måste vi vara kvar sist då det är jag som låser, så räknar med att åka där i från vid 21 tiden, sedan ska det hem, duschas , packa bilen innan vi kan sättas oss i bilen och åka till dalarna. Det som gör detta lite krångligt och tajt om tid är att jag jobbar som vanligt i dag med ett möte som börjar kl15 och pågår säkert i 1-1,5h + 30min restid hem.. Men det får lösa sig.
 
Konversation mellan mig och T igår.
-Vad gjorde ni på dagis i dag då?
-Vi plockade blommor till den stora midsommar festen i morgon, då får vi julgubbar och glass!
- Men gumman det heter inte julgubbar, det heter jordgubbar.
-Jord!?! Jag vill inte ha någon jord på mina julgubbar!
 
Julgubbar utan jord.
Publicerat: 2013-06-20 @ 08:23:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!