Kaoset har börjat

I morgon drar Bråvalla festival igång och folket har i dag börjat vallfärda dit vilket innebär för oss som bor i närområdet att det blir lite krångligare att ta sig någonstans. För att minimera trafik och folkmassor bland husen har man bland annat inför bilförbud för alla utomstående vilket innebär att vi boende har fått hämtat ut speciella bilpass för att få köra i området samt att man satt ut kravallstaket överallt. Så i dag när jag skulle åka hem var det kö, lång kö... Så de sist 3km tog nästa 20min att åka. Det står stora skyltar om att man inte får åka där utan speciellt tillstånd men alla var villig att försöka för att tro att just de skulle släppas igenom, men inte då utan alla utan pass fick vända vilket gjorde det hela ännu lite smidigare. Nu låter det som jag är imot festivalen, mn det är jag verkligen inte utan tycker det är en jätte kul grej och bra reklam för vår stad. Jag hade själv jätte gärna gått då det verkligen är jätte många bra dand som ska spela men jag jobbar samt att vi bor så nära så nära att chansen att jag får höra lite ändå är ganska stor.
 
Förutom att stå i kö efter jobbet har jag även tränat, löptekniksträningen. I dag var det inte lika tugnt med andningen som sist då det regnat hela förmiddagen vilket höll pollen i ganska bra skick, men lätt var det inte och riktigt tungt i musklerna eller rättare sagt i bristen på dem.. Men de känns alltid bra att träna och nu när man duschat och får sätta sig att äta, den känslan är toppen. Så nu blir det fiskgratäng och sallad innan jag kryper ner i sängen med en bok.
 
Publicerat: 2013-06-26 @ 20:29:33


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!